För Abba är det viktigt att visa upp en modern bild av hur Sverige ser ut idag, där vi har olika ursprung och traditioner men ändå samlas kring matbordet.
Daniela tillbringade sex timmar i Abbas nollgradiga bergrum där all sill lagras. Gissa om det var kallt för en paljettklädd soul-sångerska.
Abba är ett folkkärt varumärke som alltid varit med oss och som spelat en stor roll i glada sommarminnen, sockerstinna påskfiranden och förväntansfulla julaftnar, samt inte minst till middagen mitt i veckan.
Uppdraget bestod i att ta fram ett kommunikationskoncept som ska förstärka de emotionella värdena som Abba redan har, visa upp det hållbarhetsarbete man gjort samt bli ett mer modernt och kulturellt relevant varumärke som kan tilltala de flesta i vårt avlånga land.
För att locka både den yngre och äldre publiken valde vi att samarbeta med en förhållandevis ny artist och en folkkär klassisk visa. Soulartisten Daniela Sörensen skapade tillsammans med producenten Pierre Riddez en uppdaterad version av Stig Olins klassiska allsång ”En gång jag seglar i hamn”.
Under kampanjens två första månader hade musikvideon 35 000 visningar på Youtube och låten spelades 26 000 gånger på Spotify.
Höj volymen och njut.
KundAbbaKategoriDagligvaruhandel, Film, PR, Reklam, Sociala medier