Pop-up i paradiset. Frida Ronge och Thomas Sjögren bjöd på 12 nya sätt att uppleva sill.
Sillsmakning i bergrummet. Inbjudna influencers fick provsmaka sill direkt från tunnorna där de lagras.
Gott om instamoments. Pressresan för influencers som arrangerades var enormt uppskattad, och maten och miljön gjorde upplevelsen både njutbar och delbar.
Abba ville nå ut till en yngre målgrupp foodies, få dem att upptäcka sill och visa på nya innovativa serveringssätt och -tillfällen. Pop-up krogen i Smögen/Kungshamn i samarbete med Frida Ronge och Thomas Sjögren förmedlade varumärkets kärnvärden: hantverk, ursprung, smak, hållbarhet och gemenskap.
Pop-up krogen blev målet för en pressresa för 16 influencers, som bjöds på 12-rättersmeny med koppling till havet och sill i centrum, båttur samt visning av det unika bergrum där Abba lagrar sin råvara. Sedan öppnade pop up-krogen upp för allmänheten samt för vinnare som tävlat om sina platser i sociala medier i samarbete med Köket.se.
Totalt genererade Abba pop-up krog en räckvidd i förtjänta medier på 5 635 300 individer, ett annonsvärde på 1 696 650 kr och ett totalt PR-värde av 8 487 850 kr.
KundAbbaKategoriPR