Trots namnet är det garanterat svenskt strösocker i påsen – faktiskt det enda du kan hitta i din matbutik. Tanken med den nya förpackningen var att förtydliga detta för konsumenten och visa Dansukkers skånska ursprung. Illustrationen är gjord av illustratören Klas Fahlén.

Vi tog fram rörliga annonser och tävling i SoMe för att skapa intresse för den nya designen. Både inför och under lanseringen.

Förpackning och storytelling lyftes fram i printannonser och rörliga OOH-annonser.

Vi bad de bakglada profilerna Elsa Billgren och Sofia Wood att hjälpa oss att skapa en ny svensk klassiker på fikabordet. De slog ihop två favoriter nämligen morotskaka och kanelbulle och ta-da så var Morotsbulle med frosting född. Härligt saftig, goffig, kryddig och alldeles underbart god.

I samband med lanseringen av den nya designen arrangerade vi ett fysiskt pressevent på Rosendals Trädgård på Djurgården. Eventet kunde även följas digitalt via Dansukkers youtube-kanal. Elsa Billgren & Sofia Wood var värdinnor för eventet tillsammans med representant från Dansukker. Efter presseventet gjordes även en bredare pressbearbetning som spreds i matmagasin samt i inredning/lifestyletidningar.