Vi fick i uppdrag av Dansukker att tydliggöra att de är de enda som producerar och säljer svenskt strösocker. Undersökningar visade att många tror att både sockret och företaget kommer från Danmark pga namnet. Vi tog fram ny förpackningsdesign, kampanjsida, butiksmaterial, annonsering i SoMe och print samt OOH-annonsering. Vi gjorde även pressträff, pressbearbetning och inledde ett influencersamarbete med Sofia Wood och Elsa Billgren som bl a skapade ett nytt svenskt bakverk.
KundDansukkerKategoriDagligvaruhandel, Design, Film, PR, Reklam, Sociala medier
Trots namnet är det garanterat svenskt strösocker i påsen – faktiskt det enda du kan hitta i din matbutik. Tanken med den nya förpackningen var att förtydliga detta för konsumenten och visa Dansukkers skånska ursprung. Illustrationen är gjord av illustratören Klas Fahlén.
Vi tog fram rörliga annonser och tävling i SoMe för att skapa intresse för den nya designen. Både inför och under lanseringen.
Förpackning och storytelling lyftes fram i printannonser och rörliga OOH-annonser.
I samband med lanseringen av den nya designen arrangerade vi ett fysiskt pressevent på Rosendals Trädgård på Djurgården. Eventet kunde även följas digitalt via Dansukkers youtube-kanal. Elsa Billgren & Sofia Wood var värdinnor för eventet tillsammans med representant från Dansukker. Efter presseventet gjordes även en bredare pressbearbetning som spreds i matmagasin samt i inredning/lifestyletidningar.