Kavli mjuk Raketost syntes vid lanseringen i hela 51 tidningar online och i pappersformat. Bland annat i Aftonbladet, Expressen, Göteborgsposten, Allt om Mat, Ica Kuriren och Elle mat och vin.
En klassiker har landat i din butik
Efter att ha varit borta i 40 år dök den åter upp – Kavlis klassiska och mytomspunna Raketost. I ny förpackning, ännu mjukare och självklart helt trådlös. (För dig som inte åt mjukost före 1979, så hade Raketosten en tråd som man använde för att skära sig en skiva.)
En del i relanseringen av denna kultförklarade produkt var att öka Kavlis totala varumärkeskännedom samt öka försäljningen av samtliga mjukostprodukter som Kavli har. Kavli ville nå ut till de kunder som har en relation till den gamla raketosten, men även nå ut till nya konsumenter som triggas av retro och nostalgi.
Lanseringen stöddes upp med en bred butikskampanj samt en PR-kampanj med ett mycket uppmärksammat pressutskick. Utvalda influencers inom design, livsstil och mat fick besök av en astronaut som ringde på dörren och överlämnade en tidskapsel som var en exakt kopia av den gamla Raketosten.
Kampanjens räckvidd är otroliga 15 426 000 intryck.
Försäljningssiffror: På endast två veckor såldes hela beräknade årsvolymen slut.
KundKavliKategoriDagligvaruhandel, Film, PR, Reklam, Sociala medier