Vi gjorde tre filmer för de stora majonnäshögtiderna påsk, midsommar och jul.
Filmerna visades i utvalda sociala medier och användes även som butiks-TV i ICAs butiker.
Enkla, avskalade annonser på temat att majonnäsen är det där lilla extra på toppen som gör livet ännu lite godare att leva.
Kavli har varit svenska folkets majonnäs sedan 1940 och är idag marknadsledare där den enskilt största artikeln är Kavli Äkta Majonnäs i tub.
Uppdraget var att lyfta fram den svenska majonnäsens särprägel och koppla den ännu starkare till våra tre stora mathögtider då det säljs som mest majonnäs. Dessutom ville man få fler konsumenter att uppfatta Kavli majonnäs som den godaste majonnäsen tillagad i Sverige, där det senaste är en viktig parameter när man som konsument köper majonnäs.
Utifrån detta tog vi fram temat ”Halv utan dig” och ”Du är min bättre hälft” där vi i avskalade bildlösningar visade upp några av våra svenska klassiker där majonnäsen verkligen är kronan på verket. Vi lyfte även fram att Kavlis Äkta Majonnäs är tillverkad i Sverige.
Kampanjen rullades ut via printannonser i en mängd olika magasin samt som rörligt i sociala medier, banners och i butik.
KundKavliKategoriDagligvaruhandel, Film, PR, Reklam, Sociala medier