Vi började med att göra en undersökning för att ta reda på konsumenternas attityder till hamburgerbröd när de köper hamburgare utifrån hemmet. Kampanjen baserades sedan på dessa insikter.
Eftersom målgruppen hade ett behov i att utbildas i brödets betydelse initierade vi ett samarbete med Burgerdudes, Sveriges största recensionssajt för hamburgare.
Tillsammans med Burgerdudes tog vi fram enkla utbildande filmer. Inspirationen användes av säljarna, samt spreds både i Burgerdudes och Lantmännen Unibakes egna kanaler. Vi spred också filmer och artiklar i grossisternas egna media.
Hamburgare har gjort en klassresa i matvärlden, från att vara enkel snabbmat till att nu serveras på fina restauranger till ett mångdubbelt pris. Lantmännen Unibake och Korvbrödsbagarn kom till oss med frågan; hur får man fler restauranger att haka på denna premiumisering, där brödet är en stor del av uppgraderingen?
Vår lösning: Att sprida premiumbrödseffekten!
KundLantmännen Unibake & KorvbrödsbagarnKategoriFilm, Food service, Reklam, Sociala medier