Under pressresan lagade Thomas Sjögren mat på en utflykt bakom Åreskutan.
Tempot var högt, så också stämningen när nya maträtter kom in på bordet varje minut.
Fine-dining på sju minuter blankt i Åre
Melleruds Pilsner var huvudsponsor för det årliga mateventet, Åre Gastronomy Week. Food & Friends fick i uppdrag att skapa PR-initiativ som lyfte fram Melleruds koppling till hantverk och tradition.
För att skapa en aktivitet som bygger på hantverk och traditioner kopplat till god mat och samtidigt har möjligheten att bli viral byggde vi om den klassiska bergbanan i Åre till en fine-dining-restaurang. Det sägs att det tar sju minuter att dricka en kall öl – lika lång tid som Bergbanan tar på sig upp till toppen.
Resenärerna serverades på sju minuter blankt en provsmakningsmeny bestående av sju olika maträtter med smak av Jämtland. Till det njöt de av en sval Melleruds Alkoholfria pilsner. Väl uppe på toppen dukades det av och ett nytt gäng gastroåkare klev på och njöt i sju hela minuter av denna smakfulla nerfärd. Helt plötsligt blev det coolt att ta liften ner, vilket annars är ett stort No-No.
Den första turen var VIP för journalister och sedan fanns det tre avgångar till där årebor och turister kunde boka plats. Platserna sålde slut på ett ögonblick och samtliga gäster blev serverade den snabbaste fine-dining upplevelse de någonsin smakat.
KundMellerudsKategoriPR, Sociala medier