Krögarna vi intervjuade bjöd generöst på sina tips om att skapa lönsamhet trots kristider.
När hela restaurangvärlden fick tvärnita på grund av en pandemi, sökte vår mångåriga uppdragsgivare Orkla nya sätt att stötta branschen. Vi föreslog att de skulle visa på goda exempel hur restauranger tacklat krisen. Tack vare vårt unika kontaktnät kunde vi snabbt hitta ett antal krogar som funnit sina egna lösningar för att fortsätta sälja mat, dryck och upplevelser.
Vi intervjuade K-märkt, Agnes, Paraden, Meat On A Stick, Lux Dag för Dag och Etoile. Resultatet blev en rad olika filmer i Orklas namn där krögarna fick berätta om sina innovationer, erfarenheter och lärdomar, så att andra kunde inspireras till att hitta på sina egna idéer och lösningar för att kunna hålla näsorna ovanför vattenytan.
Och fort gick det! På bara två veckor gick vi från idé till färdiga filmer. Initiativet blev enormt uppskattat och filmerna, som gått på såväl YouTube som i Orklas egna kanaler, överträffade verkligen förväntningarna! Som mest hade de 136 % visningsfrekvens jämfört med förväntningarna och engagemangsnivåerna var också väldigt höga!
KundOrkla FoodSolutionsKategoriFoodservice, Sociala Medier