Tofugurun Erik Videgård.
Onsdagen den 27 maj kl. 11:30 satte vi igång!
23 matjournalister och influencers deltog i cook-a-longen.
Tre receptfilmer och ett gäng fina receptbilder togs fram för att användas i PR-utskick, på hemsidan och i sociala medier.
Vad gör man när man har tre fantastiska nyheter som man vill att hela världen ska prova men där en pandemi gör att man inte kan träffas? En digital cook-a-long såklart! Vi bjöd in 23 journalister i ett digitalt rum där de fick laga mat tillsammans med ingen mindre än mästerkocken Erik Videgård!
Under våren 2020 lanserade företaget SoFine Foods tre nya tofuprodukter under namnet SoCheeze och gav oss på Food & Friends kommunikationsuppdraget. Precis som namnet antyder påminner SoCheeze om salladsost i smak och konsistens men är både vegansk och laktosfri.
SoCheeze är till skillnad från vanlig tofu fylld av smak och passar därför utmärkt att använda direkt i sallader, som topping på en pizza, på tapasbrickan eller i matlagningen. För att visa på produkternas smakrikedom och mångsidighet lät vi tofu-gurun Erik Videgård ta fram ett antal recept. Ingredienserna till ett av dem skickade vi ut till utvalda svenska matjournalister för att delta i en digital cook-a-long.
Efter en presentation av produkterna och en genomgång av Erik Videgård var det dags att sätta igång spisarna och ta på sig förklädena. Snart doftade det ljuvligt i åtminstone 24 kök, inklusive vårt på Skeppsbron 28.
KundSoFine FoodsKategoriDagligvaruhandel, Film, PR, Reklam, Sociala medier